Disnje i naponi u porodu

Svi ljudi dišu takozvano „ MJEŠOVITO", nepravilno. Mnoge su studije dokazale da ne dišemo pravilno, zbog mnogih razloga: stres, neznanje, nezdravo hranjenje itd. Zbog toga u porodu moramo paziti na disanje i opuštanje (relaksaciju) jer samo tako možemo pomoći tijelu da obavi porod kao odgovornu zadaću.

5+5+7+5 sekunda (udahnuti 5 - zadržati dah 5 -izdahnuti 7- pauza 5)

Mišići se sastoje od prugastih mišića koji rade našom voljom i glatkih mišića koji ne rade našom voljom. Svi naši mišići moraju biti opskrbljeni kisikom da bi normalno radili.Ukoliko nisu opskrbljeni kisikom dolazi do bolnih grčenja. Unosom kisika unosimo i pozitivnu duhovnu energiju koja potiće rad mišića.Pod glatke mišiće nalazi se i maternica koju treba sa posebnim disanjem puniti i kisikom i pozitivnom energijom u toku cijelog poroda.

Kroz 5 sekunda udisaja. unese se dovoljno kisika u maternicu za njen potpuni i odgovorni rad u toku poroda.
Kroz 5 sekunda pauze dajemo prostora da se tai kisik upiie ili resorbira u maternicu. posteljicu i dijete.
Kroz 7 sekunda omogućavamo da se iz cijelih pluča izbaci ualiični monoksid. Izdisaj moramo zaustavljati usnicama da naglo ne izađe cijeli zrak.
Kroz 5 sekundo pauze daiemo vrijeme bronhima u plućima da se rašire za primanje novoa kisika.

Na ovaj naćin opskrbljujemo maternicu kisikom i sprijećavamo njena bolna grćenja , koja bi nastupila ,zbog nedostatka kisika. Pravilno dišući u toku poroda, nema grčeva, maternica mirno radi i trudovi su bezbolni.

U toku trudova u prvom porođajnom dobu treba disati samo prsno 5+5+7+5. Takvim disanjem ne naprežemo diafragmu jer ukoliko se napreža diafragma, pritiskuje se maternica i ometa njen uigrani blagi rad.

Naponi se uglavnom rade nagonski.Treba surađivati sa babicom da ona vodi drugo porođajno doba tj. sam kraj poroda.
Tada je posebno važna koncentracija jer se naponima i tiskanjem rađa dijete van.Tada se duboko udahne, kratko brzo 2 puta izdahne i sa zadržanim ostatkom zraka se tiska kao da se ima tvrda stolica.Guzu tada malo savinuti u luku da se opuste mišići međice tj. dna zdjelice da dijete mekše iziđe vani.. U ovom položaju lakši su ginekološki pregledi u porodu . Nesmije se napuhati usta sa zrakom, kao ni naprezati ruke.
Važno je da je cijelo tijelo što više opušteno, dok je sva snaga i misao majke usmjerena prema izgonu djeteta.Važno je u naponu i tiskanju zatvoriti oči da ne popucaju kapilari u očima i staviti bradu na prsa .
U naponima je važna relaksacija koja tada traje 2-3 minute. Mora mama biti skoncentrirana i u pauzi napona se opustiti, sakupljati snagu za brzo i lako završiti porod jer je to i sam završetak poroda ( vokmen)

VJEŽBE ZA POROD I NAKON PORODA ( 10 puta )

  • a) Položaj „ MACA" Na koljena i na ruke, pa se izvija kralježnica. Ta je vježba dobra za elastičnost kralježnice za trudnoću, porod i poslije poroda.
  • b) Isti položaj, dizati Ijevu ruku, pa desnu ruku, zatim dizati Ijevu nogu, zatim desnu nogu
  • c) ležeći položaj - stave se ruke sa isprepletenim prstima zajedno iza vrata, noge savijene u koljenima i lagano diže glava- to je za snagu trbušnih mišića
  • d) ruke i noge isti položaj i lagano se diže guza za lakši porod
  • e) sjesti udobno, raširiti nogei pritiskivati koljena koja daju otpor, to je fizička priprema za porod
  • f) u tom položaju spojiti ruke i stiskati, vježbati prsne mišiće i dojke i pripremati ih za porod

Napomena i preporuka:

Ova upustva u detalje poznaju naše polaznice tečaja, a u koliko nemožete biti polaznica našeg tečaja , svi detalji su snimljeni na našem dvd-u broj 2 ; Odrađivanje , a ne bolovanje, prirodnog poroda. Nakon ovako odrađenog poroda, porod je prirodan, bezbolan, jer je besmisleno bolovati u porodu ,a još besmislenije da se porodom ozljeđuje majka ili dijete.